איך להשתחרר מהצבא?

גיוס חובה במדינת ישראל הוא חוק נוקשה שלא מתאים לכלל בני הנוער. הוצאת פטור צבאי דורשת עזרת מומחים, עורכי דין, רופאים ובאופן כללי התהליך אינו פשוט. פטור מהשירות הצבאי ניתן לבני/בנות נוער מסוימים מסיבות שונות, בהן סיבות משפחתיות, כלכליות ונפשיות.

חיילים מסוימים זכאים לפטור לאחר ביצוע עבירות שונות כמו עריקות והשתמטות. אז איך ניתן להשתחרר מהצבא? במדריך זה נסביר לכם מה הדרכים הנכונות ביותר.

 

מתי ניתן פטור?

הנתונים כיום מראים כי 50% מכלל הנערים והנערות במדינת ישראל ללא הבדל דת אינם מתגייסים לצבא. פטור משירות צבאי מוענק באופן גורף לחיילים שאינם במיטבם מבחינה נפשית ופיזית, כלומר אינם מתאימים למסגרת הצבאית ועלולים לחוות נזק משמעותי מהשירות.

אם במידה ואתם מוצאים את עצמכם לא מעוניינים להתגייס מסיבה כזו או אחרת, בלי קשר לבעיה רפואית או נפשית, יש לכם את האופציה להשתחרר בדרכים אחרות. אך לפני התחלת התהליך, מומלץ ליצור קשר עם עו"ד צבאי – מירי יעקב גביש שתוכל לעזור לכם בכל שלב ושלב.

 

פטור מטעמי בריאות

הסיבה המרכזית לשחרור נערים ונערות מהמסגרת הצבאית היא בעיקר בהתאם לבעיות בריאותיות שנמצאות אצל המועמד או המועמדת לשירות ביטחון. פטור מטעמי בריאות ניתן בעזרת הורדת הפרופיל ל-21. בשפה הצבאית פרופיל 21 הוא ההגדרה לאי כשירות לשירות. פרופיל 21 יכול להיקבע הן בעקבות רקע נפשי רערוע והן בעקבות רקע רפואי כמו מחלה נדירה.

הפטור ניתן לאחר סדרת בדיקות של רופא פרטי שמגיש מכתב לוועדה, לאחר מכן רופא צה"לי בודק את המקרה ואז מתכנסת וועדה המחליטה על הורדת הפרופיל והענקת פטור משירות, במידה ויש צורך. כאשר מדובר בפטור מסיבות נפשיות, המלש"ב יעבור סדרת בדיקות אצל פסיכולוגים ופסיכיאטרים צבאיים.

 

פטור משירות עקב בעיות כלכליות במשפחה

זכאות לפטור משירות בעקבות בעיות כלכליות ניתנת במקרים בהם חיילים המועמדים לשירות, או חיילים שכבר נמצאים בשירות, צריכים לתמוך במשפחתם כלכלית. המצב הכלכלי אמור להיות מאוד רעוע והמשפחה צריכה להיות תלויה באופן חריג בחייל על מנת לקבל את הפטור.

הצבא אינו משחרר בקלות בעקבות מצב כלכלי משפחתי, אלא מעניק סיוע כספי, הטבות והקלות אחרות שמתבטאות בתנאי שירות (ת"ש) אצל החייל או החיילת.

 

פטור מטעמי דת לנשים

הפטור ניתן לנשים יהודיות המצהירות על אורח חיים דתי שפוגע ביכולתן לשרת בצה"ל. בשנים האחרונות התגלה כי מחצית מהנערות במדינה קיבלו פטור מטעמי דת וסירבו להתגייס, דבר שחושף את העובדה שמדובר בשקרים של הנערות שפשוט לא רצו לשרת.

הדבר הביא להחמרת הבדיקות ותנאי הדת בצה"ל, ואף למעקבים אחרי הנערות על מנת לגלות את המתחזות. במידה ואתן מעוניינות להשתחרר, לזייף אורח חיים דתי עלול לסבך אתכן יותר. צרו קשר עם עו"ד צבאי מומחה שילווה אתכם.

צבאי

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש משפט
עריכת דין

חוק הגנת הפרטיות בישראל – סקירת עיקרי החוק

חוק הגנת הפרטיות הינו החוק המרכזי המסדיר את הזכות לפרטיות. חוק זה מגדיר באיזה מצבים הפגיעה בפרטיות מותרת ובאיזה מצבים אסורה. לפי חוק זה, פגיעה בפרטיות משמשת עילה לתביעה נזיקית,

איש חקירות
עריכת דין

חקירות שרים בממשלה

לעיתים נהוג לחשוב שאם אדם מכהן בתור שר בממשלה, הוא מעל החוק. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו רואים שזה כלל לא מדויק, שכן עובדה היא שהיום יש יותר ויותר חקירות

מי זכאי לפיצויי פיטורין
עריכת דין

פיצויי פיטורים – מה הדרך הנכונה להשיגם?

פיטורים הם מאורע לא נעים ממגוון סיבות, בין אם מבחינה אישית ובין אם מבחינה כלכלית. על מנת לסייע למפוטר, קבע המחוקק את חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג- 1963, אשר מטרתו להסדיר

סמל משפטי
עריכת דין

3 דברים שחובה לעשות לאחר תאונת אופנוע

יותר ויותר אנשים בוחרים להתנייד בעזרת רכב דו גלגלי בארץ ישראל – זאת דרך מאוד נוחה לחסוך בזמן ובכאב ראש של פקקים וזו גם חוויה מהנה במיוחד, אבל עם כל