איך יודעים איזה במת הרמה תתאים?

אתם צריכים לעשות עבודה בגובה ועל כן להיעזר בבמת הרמה? כאן תלמדו איך לברור בין סוגי הבמות השונים כך שהבמה תתאים לכם. כיום, באינספור תחומי עבודה, יש צורך בבמות הרמה – החל מעבודות על מבנים ועד עולם החקלאות. במות אלו הינם מתקנים אשר נושאים לגובה אנשים וציוד באופן בטיחותי ביותר על מנת לבצע עבודות בגבהים שונים. כאן אנו נרחיב על המאפיינים של במות הרמה, אשר שונים מסוג אחד לאחר, ובנוסף נציין אילו במות בעצם קיימות בשוק.

 

המאפיינים השונים

כאמור, ישנם מספר סוגים ולא קיימת רק במת הרמה אחת. הסוגים השונים מופרדים במאפייניהם וביכולות הטכנולוגיות של כל סוג במה. לכן, כאשר אתם נדרשים לבחור במה לקראת עבודה מסוימת שעליכם לבצע, את הבחירה יש להתאים בין העבודה לתכונות הבמות שיש. בגסות, ישנם ארבעה הבדלים עיקריים בין הסוגים – משקל הנשיאה, גודל הבמה, גובה ותוואי השטח המתאים.

 

משקל הנשיאה

מתקני ההרמה מגיעים בגדלים שונים עם יכולות ברמות שונות, כאשר אחת היכולות המדוברות היא המשקל אותו היא יכולה לשאת. במות הרמה יכולות לשאת משקלי העמסה של כמה מאות קילו גרמים, אך הטווח יכול להיות רחב מאחת לאחרת. החל ממשקלים נמוכים ועד משקלי העמסה כבדים יותר.

 

גודל הבמה עצמה

גם הבמה היא לא בדיוק אותה אחת בין שלל הסוגים. בהתאם לגודלה יש מספר מקסימלי של עובדים אשר יכולים לשהות על הבמה ולבצע עבודתם. לא רק עובדים מועלים על במות אלא גם ציוד אשר תופס מקום ומשקל, וגם הוא משפיע כאשר תבחרו במת הרמה ותבררו על הגודל המתאים ביותר.

 

גובה

אולי המאפיין הרשון שנחשוב עליו כאשר נתלבט בין רלוונטיות של במה אחת לאחרת – מה הוא הגובה המקסימלי שהיא מגיעה אליו. מצד אחד כמובן שהגובה בו עליהו לבצע את העבודה חייב להיות נמוך מן הגובה המקסימלי של הבמה, אך בנוסף לא נרצה במה גבוהה מדי, שכנראה תעלה יותר מדי ותעלה לנו בביצוע פרוצדורות נוספות שלא לצורך.

 

תוואי השטח

השטח עליו נעשית העבודה צריך להשפיע מאד על בחירת הבמה כיוון שישנם מקומות בהם במות מסוימות פשוט לא יוכלו לנוע. חלק מהבמות יוצרו כך שיוכלו להתמודד עם שטח חוץ, אדמה, מכשולים מסוימים, ואחרות רק אמורות לעבוד בתנאי פנים נוחים על רצפה חלקה.

 

אז אילו סוגי במות יש בעצם

נציין לפניכם חלק מן הסוגים המדוברים עצמם, אלו שביניהם יש תכונות שונות שמפרידות:
1. ידנית.
2. מספריים חשמליות.
3.מפרקיות מנוע חשמלי.
4. מנוע דיזל.
5. זרוע טלסקופית.

 

לסיכום

לסיכום, כאשר אתם זקוקים לבמת הרמה על מנת לבצע עבודה, עליכם לשקול מראש ולבחור את הבמה המתאימה ביותר. מאפייני הבמה שידריכו אתכם בבחירה יהיו הגובה של הבמה, משקל ההעמסה, גודל הבמה ותוואי השטח.

הרמת מספריים חשמלית

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ניסור בטון ביהלום
שיפוצים ובניה

מה זה אומר ניסור בטון ביהלום

אחד החומרים הנפוצים ביותר במרחב העירוני בעת המודרנית הוא כמובן הבטון. מדובר בחומר יציב, חזק ועמיד ממנו מורכבים כל המבנים עליהם אנו מניחים את עינינו. באופן טבעי, הבטון הוא חומר

מבנים מסוכנים
שיפוצים ובניה

שיקום מבנים מסוכנים: שלבי התהליך

  שיקום מבנים מסוכנים הוא תהליך קריטי שמטרתו להחזיר למצב תקין מבנים שהוגדרו כמסוכנים ע"י צו, תוך הבטחת בטיחות הדיירים והעוברים ושבים. במאמר שלפניכם נבחן את שלבי התהליך המורכב הזה,

בנייה ירוקה
שיפוצים ובניה

מהי בנייה ירוקה ומדוע היא כל כך חשובה?

בנייה ירוקה, הידועה גם כבנייה בת קיימא או ידידותית לסביבה, זכתה לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות בשל השפעתה החיובית על הסביבה, היעילות האנרגטית שלה והתרומה שלה לרווחת בני האדם באופן