איך החזר מס עובד

האדם העובד במדינת ישראל נאלץ לשלם למדינה שיעורי מס גבוהים במיוחד בהשוואה למדינות המערב. אולם, בעיקר עובדים שכירים, אינם מודעים לעובדה שבכל סוף שנת מס מגיעים להם החזרי מס מהמדינה ולעיתים מדובר בסכומי כסף לא מבוטלים כלל וכלל.

החזרי המס לשכירים נובעים מהעובדה שמס הכנסה מבצע התחשבנות עם כל אזרח רק פעם אחת בשנה בסוף שנה ולעומת זאת, אתם משלמים מס בכל תלוש משכורת חודשי ואם חל שינוי כלשהו במעמדכם התעסוקתי יתכן שהוא ישפיע על שיעור המס אותו הנכם משלמים. מכיוון שמס הכנסה מתחשבן מולכם רק פעם בשנה, אתם ממשיכים גם לאחר השינוי שחל לשלם את אותו שיעור מס שאינו רלוונטי עבורכם יותר ומכאן יוצא שיגיע לכם בסוף השנה החזר מס.

 

מהם השינויים במעמדכם שיזכו אתכם בהחזר מס בסוף שנה?

להלן פרוט של מספר שינויים שיזכו אתכם בהחזר מס  –

  • גירושין – במידה ובמהלך שנת המס חוויתם גירושין והפכתם לחד הוריים, ישתנה מצב נקודות הזיכוי שלכם במס הכנסה וזה יגרום לזכאות להחזר מס.
  • חל"ת – במידה ובמהלך שנת המס הוצאתם לחל"ת תהיו זכאים בוודאות להחזר מס.
  • לידת ילדים – נשים שילדו ילדים ויצאו לחופשת לידה במהלך שנת המס תהיינה זכאיות להחזר מס בסוף השנה.
  • קבלת תואר – במידה וסיימתם לימודים וקבלתם תואר תהיו זכאים להחזר מס.
  • פיטורין – במידה ובמהלך שנת המס פוטרתם מעבודתכם וקיבלתם דמי אבטלה, תהיו זכאים בסוף שנת המס להחזר מס.

 

מה לעשות כשמגיע החזר מס?

במידה וחוויתם את אחד השינויים שצוינו לעיל אתם כנראה זכאים להחזר מס לפיכך, מה השלב הבא? קיימות שתי דרכים לקבל החזר מס האחת, לעשות זאת באופן עצמאי, להיכנס לאתר מס הכנסה, לחפש טופס בקשה להחזר מס, למלא את הטופס ולשלוח אותו באמצעות מערכת האתר. לאחר מכן כל שיישאר לכם לעשות הוא לקוות לטוב. הדרך השנייה היא לפנות ליועץ מס מקצועי ומנוסה hagana.co.il, מדובר באיש מקצוע שמכיר את שפת פקידי המס, הוא יודע היטב מה ניתן לקבל ומה צריך לעשות על מנת לקבל את מה שמגיע. העלות שלו בהחלט שווה את התשלום מכיוון שעל פי רוב, הוא ידאג שתקבלו את ההחזר המקסימלי שמגיע לכם.

 

הגשת הבקשה וקבלת ההחזר

לא משנה באיזו דרך בחרתם להגיש את הבקשה בסופו של התהליך תמצאו את עצמכם במשרדי מס ההכנסה שבמקום מגוריכם, שם תגישו את כל מסמכי המקור של הבקשה לרבות מסמכים נלווים שנדרשו מכם. על המסמכים להיות חתומים על ידכם וכך הם יוגשו לפקיד השומה. לאחר הגשת החומרים, כנראה שיעברו לפחות 30 ימים עד שתראו את החזר המס בחשבון הבנק שלכם.

 

שורה תחתונה

ישנם אנשים שמפחדים שאם יגישו בקשה להחזר מס הם יכנסו תחת הרדאר של מס ההכנסה לעולם ועד. אני מבקש להרגיע ולומר, מערכת המיסוי אינה עד כדי כך מתוחכמת והיא לא תזכור לחפש אתכם בגלל שקיבלתם את מה שמגיע לכם. אל תוותרו על החזר המס שמגיע לכם.

ניירות

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק

מאמר המערכת
מאמר המערכת

נכתב ע"י מערכת טונדרה - בלוג שעוסק בצריכה.

כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מימון מלא לרכב
פיננסים

מימון מלא לרכב יד שנייה

אם רציתים לקנות רכב חדש והתקשתם לממן את העסקה או רציתם לקנות רכב וממש אין לכם זמן להתרוצץ בין כל היבואנים שקיימים, תדעו שקיימת אפשרות לקבל מימון לרכב יד שנייה

נכס מניב
נדל"ן

בדיקות לפני רכישת נדל"ן

השקעה בנדל"ן היא מקור הכנסה חשוב ומשמעותי עבור רבים ברחבי העולם, כך שיש הרבה סיבות לחשוב שרכוש הוא השקעה אמיתית. עם זאת, מומחים מסכימים, שכמו בכל השקעה, עדיף להיות חכמים

בית וסימן של כסף
פיננסים

החזר מס על המשכנתא

כשמדברים על משכנתאות, אנשים נוטים להרגיש סחרחרה קלה. אם היו יודעים שמגיעים להם החזרי מס הכנסה בגין לקיחת משכנתא, הראש היה הרבה יותר קליל. בואו נדבר על כסף חזרה ממס