מספר הטיסות שבוטלו או איחרו עלה באופן ניכר בתקופה האחרונה. סביר להניח שעובדה זו מוכרת לכם היטב, אבל לא בטוח שאתם יודעים מה עומד מאחוריה. מי שמכירים ב"חוק שירותי התעופה" מקרוב, יוכלו להעיד שמדובר בתרחיש שמאפשר לעיתים קבלת פיצוי כספי. הישארו כאן ותגלו מהם המצבים שיובילו לקבלת הפיצוי? מה גובהו? ואיך תוכלו לקבל אותו במהירות?
הטיסה איחרה – מה החוק קובע?
חוק שירותי התעופה שנחקק בשנת 2012 עשה סדר במערכת היחסים המורכבת שבאה לידי ביטוי בין הנוסעים לבין חברות התעופה. חוק זה קובע שניתן לקבל פיצוי על איחור בטיסה במקרים הבאים:
- במידה ואירע איחור שנע בין שעתיים לחמש שעות. תרחיש שכזה יאפשר לנוסע לקבל מזון, משקאות ושירותי תקשורת
- איחור שנע בין 5 ל – 8 שעות יקנה את אותן הטבות + השבת הכסף על כרטיס הטיסה או קבלת כרטיס טיסה חלופי
חשוב לציין שאיחור בטיסה שנובע מהשבתה מוגנת או שביתה לא תאפשר קבלת כרטיס טיסה חלופי.
האם תקבלו פיצוי על טיסה שהתבטלה?
בשלב זה אתם יודעים שלא ניתן לקבל פיצוי טיסה במקרה של איחור. עכשיו הגיע הזמן לבחון את הפיצוי שמגיע לכם במידה והטיסה התבטלה כשבועיים לפני מועד ההמראה. תרחיש שכזה מאפשר קבלת מזון, משקאות, שירותי תקשורת, שירות הסעה ולינה. לצד זאת, הנוסע צפוי לקבל את סכום כרטיס הטיסה ששילם ופיצוי כספי שנקבע לפי מרחק הטיסה.
גובה הפיצוי הצפוי
כל נוסע צפוי לקבל פיצוי כספי שונה על הטיסה שבוטלה, זאת בהתאם למרחק הנסיעה שהיה צריך להתבצע. טיסה שהייתה צפויה להגיע ליעד שנמצא במרחק שלא עולה על 2,000 ק"מ מזכה את נוסעיה בפיצוי על סך 1,390 ₪. טיסה שהמרחק שלה נע בין 2,000 ל – 4,500 ק"מ תזכה את הנוסעים ב – 2,220 ₪. מי שהיו צריכים לטוס ליעד שהמרחק שלו עולה על 4,500 ק"מ, צפויים לקבל פיצוי בסך 3,340 ₪.
רוצים לקבל את הפיצוי? כך תעשו זאת!
כידוע, קבלת כסף מצד גופים גדולים זה לא עניין פשוט. מדובר בתהליך שמצריך היכרות עם התחום והסתייעות מצד יודעי דבר. זו העת להכיר בחברות מקצועיות שיבצעו את הפנייה עבורכם. אלה יצרו קשר עם חברת התעופה וימסרו לידיה את הפרטים הנוגעים לטיסה שאיחרה או התבטלה.
כך שבעצם, תוכלו להמשיך בשגרת חייכם, מבלי להתמודד עם הבירוקרטיה המורכבת. חשוב לציין שפנייה לחברה נחשבת תוביל תוך זמן קצר לקבלת הודעה שתבשר על קבלת הפיצויים שמגיעים לכם על פי החוק.
השורה התחתונה
נוסעים שטיסתם איחרה מעל ל – 8 שעות ומי שהטיסה שלהם בוטלה כשבועיים לפני ההמראה, צפויים לקבל פיצויים בהתאם לתנאים הקבועים בחוק. בשלב זה אתם מכירים במידע מקרוב, כך שנותר לכם רק להסתייע בגורם מקצועי שיפנה לחברת התעופה, כדי שזו תספק את הפיצויים המגיעים לכם.