מיתוג מהווה רכיב באטרטגייה עסקית כוללת כחלק מהטמעת ערכי חברה או ארגון בתודעה הצרכנית. כחלק ממגמת מיתוג נכונה, יועצים עסקיים מנחים להשתמש בשפת עיצוב אחידה בכל אמצעי התדמית של העסק: החל משלט החנות, עבור לתלבושת נציגי השירות ולא כלה בעטים על שולחן מנהל החברה. למוצרים ממותגים בעסק חשיבות עסקית גבוהה, בואו ללמוד על יתרון מיתוג מוצרים עסקיים ממספר זוויות הסתכלות.
סמל מזהה – ערכה של שמירה על שפת עיצוב עקבית
איזה צבע עולה לכם כשאתם חושבים על רשת האופנה "פוקס"? אדום, נכון?! ומה הצורה המזוהה ביותר עם בגדי הרשת הבריטים "נקסט"? כוכב! נעזוב בגדים ונלך לאוכל: מקדונלדס – זה צהוב, אושר עד – כחול-אדום, וולט זה אופנוענים בתכלת ורשת הסלולר אורנג' – שידרה בזמנו כתום למלוא האופק.
כדי להפוך לעסק מזוהה בקלות יש להשקיע בכך שכל "תפאורת ההצגה" של העסק שלנו תשדר בשפה אחת, כך, גם בעוד שנה כשמישהו יתקל בלוגו של החברה הוא ייזכר במוצרים שלנו ויגיד: "אהה! אני מכיר אותם".
מפתחים גאוות יחידה
המשאב האנושי בחברה הוא הנכס בעל הערך הגבוה ביותר בחברה. איך משמרים אותו? חוץ ממתן משכורת יפה ותגמולים חשוב ליצור תחושת שייכות שתגדיר את העובדים כחלק אינטגרלי מהחברה. חולצות ממותגות, תיקים עם סמליל רקום, עטים עם הלוגו ושלל מוצרים ממותגים – הם חפצים קטנים שמייצרים מוטיבציה חזקה.
חברת "באלי" מציעה מגוון מוצרים ממותגים לחברות, ארגונים ועסקים מסוגים שונים עבור מתן ערך מוסף ויצירת קשר עובד-חברה עמוק.
מגבירים חשיפה
אחד הטריקים הבסיסיים בשיווק הוא חלוקת מוצרים ממותגים בערבי חברה, אירועי השקה ועוד. הרציונל העומד מאחורי הפעילות הינו העובדה שכל אחד ממשתתפי הכנס יכול בפוטנציאל להיות שגריר פרסום של החברה. חלקו בכנס מימיות ממותגות, כובעים או מצתים. האורחים יתפזרו ובלי כוונות מיוחדות יפיצו בצורה פסיבית את המסר אותו תרצו לשווק באמצעות המוצרים הממותגים.
מהם המוצרים הממותגים המומלצים?
כדי לענות על שאלה זו, מומלץ להגדיר מראש את אופי מטרת המיתוג. אם המוצרים נועדו לחלוקה כצ'ופר לעובדי החברה, יש לערוך פילוח של סוגי העובדים ולהתאים את סגנון השי לתחביבים והסטטוס של כל עובד.
במידה והמוצר נועד להוות מזכרת מכנס כלשהו, יש אפשרות להזמין מוצר ממותג בזיקה למהות האירוע, כך לדוגמה באירוע השקה לפיתוח טכנולוגי חדש, ניתן להעניק שי למשתתפים: פד ממותג לעכבר מחשב או מטען נייד באותו קונספט.
מוצרים ממותגים – פרקטיקה שיווקית
היתרון במוצרים ממותגים בסגנון: מחברות, כוסות קפה, כובעי מצחייה ומתים הינו השימוש הפרקטי בהם. ניתן לשאת את המוצרים בקלות ממקום למקום – כך נוצרת חשיפה גבוהה לערכי המותג. מוצרים ממותגים יכולים לשמש בשני כובעים בו זמנית: מוצרי קד"מ לצד מתנות ערבי חגים, ימי הולדת ואירועים חגיגיים נוספים. נצלו את כל ההזדמנויות. מוצרים ממותגים – שיווק חכם זה קל.